• Koniec projektu. Erasmus + „A small choir for a great continent” - "Mały chór dla wielkiego kontynentu".

30.06.2023

Zakończył się realizowany w naszej szkole trzyletni projekt ERASMUS+: „A small choir for a great continent” - "Mały chór dla wielkiego kontynentu".

W ostatnich dniach pobytu nasi goście zwiedzili Jasną Górę. Poznali historię tego sanktuarium i podziwiali widok na panoramę Częstochowy z wieży klasztoru. W czwartek uczestniczyli w spotkaniu z władzami Starostwa z panem wicestarostą Janem Miarzyńskim na czele, który opowiedział o powiecie częstochowskim i przybliżył naszym gościom jego najciekawsze działania z zakresu edukacji, sportu, wolontariatu, promocji i współpracy z zagranicą. Wieczorem, w Klubie Politechnik w Częstochowie, odbył się koncert finałowy. Przybyło na niego dużo zaproszonych gości, którzy byli pod ogromnym wrażeniem występów uczniów naszej szkoły oraz europejskiego chóru.

W piątek, w ostatnim już dniu mobilności w naszym kraju, goście pojechali na wycieczkę do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Spacerowali w labiryncie podziemnych korytarzy, odbyli rejs łodziami, poznali historię kopalni w multimedialnym muzeum. Po południu uczestniczyli w warsztatach w Pałacu w Koszęcinie, który obecnie jest siedzibą Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”. Poznali tańce i stroje regionalne naszego regionu i nauczyli się tańczyć polskiego tańca narodowego „Poloneza”. Nie zabrakło również kameralnych występów naszego chóru.

Udział w tym projekcie pozostanie na zawsze wielką i niezapomnianą przygodą. Umożliwił poznanie ciekawych ludzi, miejsc i zawarcie nowych przyjaźni. Muzyczny charakter projektu dał wszystkim możliwość występu na scenach wielu europejskich miast tj: Tomelloso, Comiso, Umag, Murcia, Patras i Częstochowa. Cieszymy się bardzo, że mogliśmy uczestniczyć w tym projekcie i stanowić część „europejskiego chóru”. Zorganizowanie wizyty w Polsce było ogromnym przedsięwzięciem w którym bardzo pomogli nam nasi sponsorzy tj.: Urząd Gminy w Kłomnicach, Gminny Ośrodek Kultury w Kłomnicach, Przedsiębiorstwo „Cemex” w Rudnikach, firma „Rudex” Lipicze, Radna Powiatu Częstochowskiego pani Elżbieta Łągiewka, ARiMR w Częstochowie, Filharmonia Częstochowska, Bank Spółdzielczy w Kłomnicach, pani Marita Skowron Prezes Lokalnej Grupy Działania „Bractwo Kuźnic”, Urząd Miasta Częstochowy, Miejski Dom Kultury w Radomsku, Muzeum Regionalne w Radomsku oraz Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego.

Serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie i pomoc.

• Erasmus + „Mały chór dla wielkiego kontynentu”. Wizyta w Polsce gości z Hiszpanii, Chorwacji, Włoch i Grecji.

30.06.2023

Od poniedziałku gościmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z Murcji, Patras, Umag, Comiso i Tomelloso.

W pierwszym dniu pobytu odbyło się uroczyste powitanie w szkole i występy artystyczne. Następnie miały miejsce próby chóru w GOK-u w Kłomnicach. W dalszej części dnia spotkaliśmy się Wójtem Gminy Kłomnice Panem Piotrem Juszczykiem. Nasi goście opowiedzieli o projekcie, zaprezentowali kilka piosenek i otrzymali upominki. Po południu zwiedzaliśmy Częstochowę z przewodnikiem. Odbył się krótki występ chóru przed ratuszem.

W drugim dniu pobytu w naszej szkole zostały przygotowane zabawy integracyjne z robotyki, warsztaty plastyczne, geograficzne oraz zajęcia sportowe. Goście zwiedzili szkołę. Następnie odbyły się próby chóru, warsztaty mażoretek i Senioritek. Wszyscy wspaniałe się bawili i integrowali poznając kulturę, obyczaje i tańce naszego kraju.

W środę wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. Miasto to wywarło ogromne wrażenie na naszych gościach i urzekło ich swoim urokiem. Po zwiedzeniu Krakowa odbył się na Rynku Głównym koncert w wykonaniu naszego europejskiego chóru, który był transmitowany na żywo poprzez stronę Choir Erasmus.

Na koniec wszyscy obowiązkowo zakupili pamiątki, spróbowali krakowskich przysmaków i w radosnej atmosferze wróciliśmy do domu.

• Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Witkowicach
        • 34 3289201
        • Witkowice, ul. Częstochowska 22, 42-270 Kłomnice 42-270 Kłomnice Witkowice Poland